Uporabniška izkušnja spletne strani

Uporabniška izkušnja spletne strani

V tem blogu vam bom razložil, na kaj vse je treba paziti in kako razmišljati, če želite obiskovalcu svoje spletne strani zagotoviti čim boljšo uporabniško izkušnjo.

Kaj je uporabniška izkušnja?

Uporabniška izkušnja (UX-user experiance) je vse, kar uporabnik doživi, občuti, prebere in vidi na spletni strani.

Samo dobra uporabniška izkušnja bo obiskovalca pripeljala do cilja, ki ste si ga s spletno stranjo zastavili.

Takšni cilji so na primer naročilo na e-novice, branje določene vsebine, opravljen nakup izdelka, naročilo storitve ali vzpostavitev kontakta.

Načrtovanje uporabniške izkušnje naj se začne že pred začetkom izdelave spletne strani. Seveda pa je treba analizirati spletno stran z vidika uporabniške izkušnje tudi kasneje, ko je stran že aktivna.

Izkušnjo, ki jo doživi obiskovalec vaše spletni strani, definira vrsta dejavnikov:

  • hitrost odpiranja spletne strani,
  • navigacija spletne strani,
  • izbira slik,
  • vsebina in slog pisanja,
  • animacijski učinki,
  • čas, ki ga obiskovalec porabi na strani.

Ko razmišljate o uporabniški izkušnji, morate razmišljati praktično o vseh možnih elementih svoje spletne strani.

Da vam bo lažje, si lahko zastavite naslednja vprašanja:

  • kakšen prvi vtis si bodo ustvarili obiskovalci strani,
  • ali vsebina na spletni strani koristi uporabnikom,
  • koliko klikov naredijo obiskovalci strani, da pridejo do izdelka ali storitve,
  • ali bodo vedeli, kaj jim želimo povedati s slikami in ikonami,
  • s čim jih pritegniti, da bodo začeli brati vsebino,
  • kako ohraniti njihovo pozornost čim dlje časa …

Razmišljajte o vsem, kar se spomnite. O tem se pogovorite z družinskimi člani, prijatelji in sodelavci.

Kmalu boste ugotovili, kako različno ljudje razmišljamo.

Programerjem bo najpomembnejše, da se stran hitro nalaga, da je koda spletne strani pravilno napisana in da je spletna stran na vseh napravah ustrezna.

Pisci vsebine bodo zagovarjali, da morajo biti besedila napisana berljivo in razumljivo ter da ne smejo imeti slovničnih napak.

Oblikovalcem bo najpomembnejše, da so slike in ikone na spletni strani lepe ter da so barve usklajene.

Marketinška ekipa bo zagovarjala pravilno strateško komunikacijo s tržiščem, prodajniki pa bodo želeli čim prej začeti prodajati.

Vaša naloga pa je, da uskladite različna razmišljanja vseh, s katerimi sodelujete.

To pa še ni vse, kar morate vedeti.

V nadaljevanju se bomo sprehodili čez nekaj dilem, ki se pogosto pojavljajo pri grajenju uporabniške izkušnje na vaši strani.

Preden nadaljujemo, bi vam rad s številkami pokazal, kako pomembno je, da ves čas razmišljate o uporabnikih in ne o »sebi«.

 

Na strani priznane ameriške agencije (Impaktaso objavili rezultate raziskave vedenja uporabnikov, na podlagi katerih enostavno ne morete zanikati pomena in pomembnosti izkušnje, ki jo je uporabnik deležen na spletni strani.

 

Tukaj je nekaj njihovih ugotovitev:

  • 70 % potrošnikov se o vas pozanima na spletu.
  • 79 % ljudi, ki jim ni všeč kar vidijo, ko odprejo vašo stran, jo zapusti in poišče drugo.
  • Video pomaga prepričati 73 % ljudi, da kupijo izdelek ali storitev
  • 81 % uporabnikov pred nakupom izdelka pogleda več spletnih trgovin.
  • 52 % uporabnikov meni, da je zaradi slabe mobilne izkušnje manj verjetno, da bodo od vas kupili izdelek ali storitev.
  • Kar 96 % uporabnikov mobilnih telefonov takoj zapusti vašo stran, če ta ni prilagojena za mobilne telefone.
  • 61 % uporabnikov bo, v primeru, da na vaši strani ne bodo hitro našli kar iščejo, zapustilo vašo stran in rešitev poiskalo drugje.
  • Ali je pri izdelavi spletnih strani res treba izbirati med lepoto in funkcionalnostjo?
  • Ali je pri izdelavi spletnih strani res treba izbirati med lepoto in funkcionalnostjo?

Iz prakse vam lahko povem, da je pomembno oboje!

Elementi spletne strani, ki jih bo uporabnik najprej opazil so: slike, barve in oblike fontov (pisav).

Na njihovi osnovi si bo nato (pod)zavestno ustvaril prvi vtis.

Večina uporabnikov se že na tej točki odloči, ali bodo dali priložnost vsebini ali ne.

To, kar bodo uporabniki najprej zagledali, mora biti dovolj motivacijsko, da jih pritegne k branju besedila.

Od tu naprej je najpomembnejša vsebina.

Samo od dobre vsebine pa bo odvisno, ali bodo uporabniki spletne strani postali tudi vaše stranke ali ne.

Lepota namreč ne pomeni veliko, če uporabnik na vaši strani ne bo našel zanj koristnih informacij.

  • Oblikujte za stranke in ne zase!
  • Oblikujte za stranke in ne zase!

Naraščanje števila spletnih strani in spletnih trgovin zahteva, da dobro vsebino oplemenitimo s pravilno izbranimi in oblikovanimi vizualnimi elementi.

Ena bolj grobih napak, ki se lahko zgodi oblikovalcu spletne strani je, da pozabi, za koga sploh oblikuje stran.

Vzemite si čas.

Opravite analizo, kaj je in kaj ni všeč potencialnim obiskovalcem vaše strani!

Vem, sliši se zapleteno.

Nemogoče je narediti spletno stran, ki bi bila na pogled všeč vsem.

Zagotovo pa mora biti oblikovalsko dovršena, primerna panogi, na pogled privlačna in takšna, da bodo vaši uporabniki po njej drseli kot po toboganu.

Lahko vam dam še en nasvet.

Obliko in vizualne elemente izberite po tem, ko boste vedeli, kakšna bo vsebina spletne strani.

Šele ko boste imeli dober vsebinski načrt in postavljeno strukturo strani (kaj boste pisali v blogu, kaj na prvi strani, kaj na pristajalnih straneh) se lahko lotimo oblikovanja.

Bolje, kot poznate svoje stranke, bolje boste lahko načrtovali dizajn.

Vendar ne ponovite napake mnogih, ki se osredotočijo na svoje potrebe, namesto na potrebe uporabnika.

Če želite pri postavitvi strukture spletne strani pomoč, nas kontaktirajte in pogovorili se bomo o tem, kako bi se mi lotili analize vaših strank oziroma kako bi mi zastavili vsebino vaše strani. Za kontakt kliknite na to povezavo.

  • Zakaj spletno stran še posebej prilagoditi za mobilne naprave?
  • Zakaj spletno stran še posebej prilagoditi za mobilne naprave?

Danes si vašo spletno stran večina ljudi ogleda na mobilnih telefonih.

Če vas je ta podatek presenetil, povprašajte o tem nekoga, ki redno spremlja spletno analitiko spletnega obiska, naj vam pokaže, od kje prihajajo obiskovalci njegove spletne strani.

Gotovo se boste strinjali, da moramo posebno pozornost nameniti uporabniški izkušnji na mobilnih telefonih.

Ne glede na to, kako izgleda spletna stran na namiznem računalniku, jo je treba posebej prilagoditi za mobilne naprave.

Večina sodobnih WordPress strani ima integrirano funkcijo, s katero se spletne strani samodejno prilagodijo napravi, kjer si stran ogledujete.

V času, ko večina uporabnikov za iskanje uporablja mobilne telefone, to ni več dovolj.

Tako je treba večino slik oblikovati za namizne in mobilne naprave posebej.

Poglejva primer.

Odzivna stran sliko že res pomanjša ali izreže in jo tako prilagodi zahtevam naprave, vendar se v tem primeru kaj hitro zgodi, da elementi na sliki postanejo premajhni oziroma iz nje izginejo.

To je slaba uporabniška izkušnja, kar lahko preverite na spodnjih slikah.

  • Pridobite zaupanje obiskovalcev spletne strani
  • Pridobite zaupanje obiskovalcev spletne strani

Vse bolj pogost pojav, ki nikakor ne pripomore k dobri izkušnji in posledičnemu zaupanju, so lažne vsebine (denimo »fake news«).

Te se pojavljajo na številnih povsem običajnih spletnih straneh.

Mednje sodijo zastarele oziroma neresnične novice, izmišljene reference in slike, ki prikazujejo neko drugo resničnost.

Zato navajajte resnične podatke in informacije.

Poglejva dva primera slabe uporabniške izkušnje.

Prvi primer. Obiskovalec strani klikne na zavihek novice, da preveri, kaj se dogaja v vašem podjetju. Tam prebere novico o tem, kako trenutno poteka posebna akcija ob otvoritvi spletne strani. Navdušeno hoče naročiti izdelek, pa ugotovi, da je novica iz leta 2018, zdaj pa smo leta 2020. Ta obiskovalec zagotovo ne bo postal vaša stranka.

Drugi primer. Na spletni strani na veliko pišete o svojem podjetju kot veliki mednarodni korporaciji, o številnih izkušenih strokovnjakih in »strašni ekipi«, ki jo imate. Na spletni strani pa obiskovalec ne najde ne vašega imena ne vaše slike, kaj šele predstavitve celotnega tima. V nekaterih primerih je težko najti tudi ime podjetja, ki stoji za spletno stranjo. Z malo brskanja po Googlu pa obiskovalec lahko hitro ugotovi, da gre pravzaprav za podjetje, ki ga imate v svoji garaži. V trenutku ste izgubili vse zaupanje.

Zato se na spletni strani ali vsaj pod blog zapise in nasvete podpišite s celim imenom. Besedila namreč zmeraj piše človek. Naj uporabniki vidijo, kdo stoji za zapisanimi besedami.

Zato bodite transparentni.

Podobna zgodba je s slikami.

Objavite sliko sebe, svojega podjetja, svojih izdelkov in svoje proizvodnje. Tudi če nimate najbolj sodobnih in tehnološko opremljenih prostorov, se lahko s pristno fotografijo doseže večje zaupanje.

Ne zavajajte uporabnikov z lepimi fotografijami kupljenimi na številnih spletnih portalih.

Kaj lahko se zgodi, da se boste z enako sliko predstavili vi in vaš konkurent.

Če ne drugega, bodo te »istock« slike negativno vplivale na zaupanje uporabnikov spletnih strani, saj bodo ti prepoznali, da slike niso vaše in postali sumničavi o vaši predstavitvi.

Pišite zgodbe!

Zgodbe igrajo zelo pomembno vlogo pri celotni uporabniški izkušnji.

Z zgodbami se ljudje lahko poistovetimo, kar podzavestno vpliva na naše zaupanje.

Na raznih pristajalnih straneh jih lahko pogosto najdete kot predstavitev blagovne znamke, izdelka ali storitve.

Pripovedovanje zgodb je lahko eden najboljših in najbolj ustvarjalnih načinov komuniciranja z vašimi uporabniki.

  • Zapleteni obrazci in skriti kontaktni gumbi
  • Zapleteni obrazci in skriti kontaktni gumbi

Obiskovalci spletne strani si običajno ne vzamejo veliko časa, da na spletni strani najdejo tisto, kar iščejo.

Če ste pridobili njihovo zaupanje z lepim designom in dobro vsebino, ne smete narediti napake, ko vzpostavljajo stik z vami.

Gumbi, na katere morajo klikniti, da pridejo v stik z vami, morajo biti postavljeni na prava mesta. To pomeni, da za obiskovalca strani niso moteči, a po drugi strani morajo pritegniti h kliku.

Na nekaterih straneh pa lastniki strani obiskovalcem tik pred uspešnim koncem nastavijo past.

Pričaka jih namreč zapleten obrazec, kjer morajo izpolniti veliko polj z različnimi podatki, ki v prvi fazi vzpostavitve kontakta sploh niso pomembni.

Številni podatki od strank se lahko dobijo tudi kasneje.

Zato naj bodo obrazci čim bolj enostavni in pregledni. Seveda pa to ne velja za določene potrditve, ki jih je prinesla zakonodaja z uredbo GDPR.

Še namig iz prakse.

Kljub temu da se zaradi »spamanja« v poštne predale nekateri izogibajo zapisu elektronskih naslovov na spletno stran, se je v praksi pokazalo, da ljudje veliko raje pošljejo elektronsko sporočilo, kot pa izpolnjujejo kontaktne obrazce.

  • Uporabniška izkušnja spletne trgovine
  • Uporabniška izkušnja spletne trgovine

Pri skrbi za dobro uporabniško izkušnjo se nekoliko razlikuje izdelava spletne strani od izdelave spletne trgovine.

Najpomembnejša razlika je gotovo iskalnik.

Na spletni strani, kjer je predstavljeno zgolj podjetje, predstavitev dejavnosti in storitve verjetno iskalnika res ne potrebujete.

Povsem drugače je v spletnih trgovinah. Tam je položaj iskalnika na spletni strani lahko zelo pomemben.

Če imate malo izdelkov in malo različnih kategorij večjih težav ne bo.

V nekaterih panogah pa je iskalnik skoraj obvezen. Ali si predstavljate spletno trgovino, ki prodaja kartuše in ne bi imeli iskalnika?

Težko. Ni pa pri spletnih trgovinah samo iskalnik pomemben za dobro uporabniško izkušnjo.

Zelo pomemben je, da imate v spletni trgovini tudi dobre opise in privlačne slike izdelkov, hiter prenos v košarico in enostavno dokončanje nakupa, ki omogoča nakup tudi brez registracije.

Če od potencialnega kupca pri nakupovanju v svoji spletni trgovini zahtevate več kot 5 korakov, da opravi nakup potem je to preveč. Z nepotrebnimi koraki se namreč stopnja konverzije občutno zmanjša.

Uporabniška izkušnja je torej zelo pomembna!

Boljša, kot bo »uporabnost« vaše spletne strani, več uporabnikov bo uživalo v njeni izkušnji.

Če ima vaša stran čist in lep dizajn, ponuja pravo vsebino in jo je »zabavno« uporabljati, potem imate v rokah zmagovalno kombinacijo.

Samo še obiskovalce je treba pripeljati nanjo J.

Če imate kakršno koli vprašanje oziroma bi se želeli posvetovati o s svoji spletni strani, mi pišite ali pokličite na tel. št.: 040 200 198

Aljoša Rižner